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록히드마틴, SR-71 후속기 개발계획 공개 【 2013년 11월 01일 금요일자 Aviation Week 】

john kim2 2022. 10. 13. 01:45
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▲ SR-72의 개발계획에 관한 사진 【출처 milidom.net】

Ever since1 Lockheed’s unsurpassed SR-71 Blackbird was retired from U.S. Air Force service almost two decades ago, the perennial question has been: Will it ever be succeeded by a new-generation, higher-speed aircraft and, if so, when? 거의 20여년 전에 타의 추종을 불허하는 록히드마틴의 SR-71이 미공군에서 퇴역한 후로도 줄곧 이어지는 의문은 " 차세대, 초고속 항공기가 SR-71의 뒤를 있나요? 만약 그렇다면 언제 개발되었나요? 라는 것이다

That is, until now. After years of silence on the subject, Lockheed Martin’s Skunk Works has revealed exclusively to AW&ST details of long-running plans for what it describes as an affordable hypersonic intelligence, surveillance and reconnaissance (ISR) and strike platform that could enter development in demonstrator form as soon as 2018.  그것은 지금까지, 그 주제에 관해 수년간 아무런 해답도 내놓고 있지 않는 록히드 마틴의 스컹크 웍크팀이 극초음속의 정보·감시 및 정찰(ISR)에 유용하며 2008년초 실제 시연해 보일목적으로 개발에 착수할 수 있었던 타격플랫폼으로서 이를 기술하며 오랫동안 끌어온 계획의 AW&ST세부사항을 공개했다.  

 Dubbed the SR-72, the twin-engine aircraft is designed for a Mach 6 cruise, around twice the speed of its forebear2, and will have the optional capability to strike targets.  SR-72라고 이름붙여진 2개의 엔진을 장착한 항공기는 SR-71 블랙버드의 속도를 두배 이상 뛰어넘는 마하 6의 속도로 순항하도록 설계되었으며, 목표물을 타격할 능력도 선택적으로 가질 것이다. 

▲ SR-72의 세부특성에 관한 도해 【 사진출처: milidom.net 】

Guided by the U.S. Air Force’s long-term hypersonic road map, the SR-72 is designed to fill what are perceived by defense planners as growing gaps in coverage of fast-reaction intelligence by the plethora3 of satellites, subsonic manned and unmanned platforms meant to replace the SR-71. Potentially dangerous and increasingly mobile threats are emerging in areas of denied or contested airspace, in countries with sophisticated air defenses and detailed knowledge of satellite movements.미공군의 장기 극초음속기 개발 로드맵의 지침에 따라, SR-72는 다양한 위성들의  정보수집에  적이 신속하게 할 수 있는 격차를  벌리고, SR-71을 대체할  초음속 유·무인 플랫폼을  개발하고자하는 국방기획자들이 인식을 충실하게 따르기 위해 설계되었다.

 A vehicle penetrating 4at high altitude and Mach 6, a speed viewed by Lockheed Martin as the “sweet spot” for practical air-breathing hypersonics, is expected to survive where even5 stealthy, advanced subsonic or supersonic aircraft and unmanned vehicles might not. Moreover, an armed ISR platform would also have the ability to strike targets before they could hide.  통상 극초음속으로 공기를 받아들이는 ' 스위트 스폿(Sweet Spot)으로서, 고고도에서, 마하6의 속도로 비행하면서 적국의 상공을 꿰뚫어보는 항공기는 록히드 마틴이 스텔스 성능을 갖추고  고-아음속 혹은 초음속 항공기 그리고 무인항공기가 아니라고 할 지라도 생존할 수 있다고  보고 있으며, 더구나, 무장한 정보·감시 및 정찰 기능을 수행하는 항공기는 도한 적이 은폐하기 전 적을 타격할 수 있는 능력도 갖출 것이다.

 Although there has been evidence6 to suggest that work on various classified successors to the SR-71, or some of its roles, has been attempted, none of the tantalizing7 signs have materialized into anything substantial8. Outside of the black world, this has always been relatively easy to explain.  SR-71를 잇는 다양한 모습의 후계기들을 개발했다는 증거가 있음에도 불구하고, 어떠한 상당한 자료들이 구체화된 바가 없으며, 어디에서든지 이것은 언제나 비교적 쉽게 해명해왔다.

 Though few question the compelling9 military imperative10 for high speed ISR capability, the astronomical development costs have made the notion a virtual nonstarter11. 주목할만한 고속 정보·감시 및 정찰기의 군사적 긴요도가 상당함에도, 천문학적인 개발비용은 이 정찰기의 개발을 시작부터 삐걱거리도록 했지만  

But now Lockheed Martin believes it has the answer. “The Skunk Works has been working with Aerojet Rocketdyne for the past seven years to develop a method to integrate an off-the-shelf12 turbine with a scramjet to power the aircraft from standstill13 to Mach 6 plus,” says Brad Leland, portfolio manager for air-breathing hypersonic technologies. “  하지만 지금, 록히드마틴은  본격적인 개발에 착수, " 스컹크웍스 팀은  정지상태에서  마하6 이상으로 출력을 끌어올리는 스크램제트를 가진 규격터빈과 통합시키는 방법을 개발하기 위해 지난 7년동안 에어로젯 로켓다인사와 일해왔다고 공기흡입식 초음속기술 포트폴리오 담당 Brad Leland씨는 말했다. 

▲미공군이 개발하던 HTV-3 정찰기 【출처 http://notreally.info/transport/drones/blackswift/htv-3x/img//blackswift_blackswift 】

Our approach builds on HTV-3X, but this extends a lot beyond that and addresses the one key technical issue that remained on that program: the high-speed turbine engine,” he adds, referring to the U.S. Air Force/Defense Advanced Research Projects Agency14 (Darpa) reusable hypersonic demonstrator canceled in 2008.한편 Brad Leiland씨는 HTV-3X을 기반으로한 우리의 제작방식은, 하지만  초고속 터빈엔진을 통합하는 프로그램에 남아 있는 주요 기술적인 문제를 해결하는데에는 많은 격차가 있었다. " 라고 2008년 취소된  미공군과 미국방고등연구계획국(DARPA)의  재사용가능한 초음속 검증기 개발계획을 인용해 덧붙였다.

 The concept of a reusable hypersonic vehicle was an outgrowth of Darpa’s Falcon program, which included development of small launch vehicles, common aero vehicles (CAV) and a hypersonic cruise vehicle (HCV). As structural and aerodynamic technologies for both the CAV and HCV needed testing, Lockheed Martin was funded to develop a series of unpowered hypersonic test vehicles (HTV). 재사용가능한 초음속 비행체의 개념은 초소형비행체, 일반항공비행체(CAV),그리고 극초음속순항비행체(HCV)를 비롯한 미국방고등연구계획국의 팔콘 프로그램에서 파생되어 나온 것으로 일반 비행체와 극초음속순항비행체에 필요한 구조 및 항공역학기술의 시험은 록히드 마틴이 일련의 무동력 극초음속 시험 비행체 (HTV)의 개발을 위해 자금을 댔다. 

 

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https://blog.naver.com/bychance/100199132592

 

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